کره شمالی: پرتاب موشک، دفاع معمول ما در مقابل آمریکاست

به گزارش فدایی داری، یک نهاد ملی کره شمالی آزمایش موشکی این کشور را اقدامی دفاعی در برابر آمریکا دانست.

کره شمالی: پرتاب موشک، دفاع معمول ما در مقابل آمریکاست

اداره ملی هوانوردی کره شمالی امروز (شنبه) گفت که آزمایش های موشک بالستیک این کشور یک اقدام دفاعی منظم و برنامه ریزی شده برای محافظت از کره شمالی و منطقه در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکاست.

به گزارش یونهاپ، کره شمالی این ادعا ها که پرتاب موشک ها، اقدامی محرک است و دیگر کشور های منطقه را تهدید می نماید را رد کرد؛ اداره هوانوردی کره شمالی هم گفت: ما این ادعا که اقدام های ما یک تحریک سیاسی برای آمریکا و نیرو های دست نشانده آن باشد را محکوم و رد می کنیم.

پیونگ یانگ در روز های اخیر پرتاب های موشکی متعددی بر فراز خاک ژاپن انجام داده است که از جمله یک موشک بالستیک میان برد را می توان نام برد. این موشک سه روز پیش، از کره شمالی شلیک شد، حدود 4 هزار و 600 کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

ژاپن این اقدام را خشونت آمیز خوانده و وزیر دفاع این کشور در پاسخ به این اقدام گفته است تمام گزینه ها را برای کشورش محفوظ می دارد. کره جنوبی و آمریکا نیز روز بعد، در مانور های مشترک، 4 موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

روز گذشته نیز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا گفت افراد و نهاد های بیشتری که از کره شمالی حمایت نموده اند به فهرست تحریم ها اضافه خواهند شد و به همین دلیل برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا، تاکید نمود: پرتاب موشک های بالستیک دوربرد کره شمالی، از جمله بر فراز ژاپن، نشان دهنده بی اعتنایی مداوم به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

فدایی داری بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کره شمالی: پرتاب موشک، دفاع معمول ما در مقابل آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: پرتاب موشک، دفاع معمول ما در مقابل آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید