کشت آناناس برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان انجام شد

به گزارش فدایی داری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت آناناس برای نخستین بار در استان با توزیع 6 هزار اصله نهال رایگان بین کشاورزان شهرستان های زرآباد و چابهار انجام شد.

کشت آناناس برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان انجام شد

اردشیر شهرکی گفت: در سال های اخیر کشت آناناس به صورت پایلوت در مراکز تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان انجام شد و بعد از نتایج مثبت آن به منظور خودکفایی کشور از واردات این محصول و توسعه محصولات گرمسیری در استان نهال آن بطور رایگان برای کشت در زیر سایبان بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی ادامه داد: منطقه ها جنوبی استان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب، خاستگاه فراوری متنوع ترین میوه های گرمسیری در کشور است و حتی در فراوری بعضی میوه ها در ایران بی رقیب محسوب می گردد و ظرفیتی بی بدیل برای ارز آوری دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان به منظور توسعه باغات آناناس در منطقه ها جنوبی استان با استفاده از اعتبارات دولتی اقدام به تهیه نهال کشت بافت این محصول کرد که نتایج مثبت آن در 18 ماه آینده بعد از برداشت نخستین محصولات نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه آناناس یک میوه گرمسیری است که سرشار از ویتامین های A، C و گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، منگنز، اسید سیتریک و ماده پروتئولتیک بروملین است، بیان نمود: این سازمان آمادگی دارد علاوه بر کشت این محصول در مزارع جداگانه به صورت کشت مخلوط با دیگر محصولات گرمسیری نهال آناناس را به طور رایگان در اختیار کشاورزان سیستان و بلوچستان قرار دهد تا هر چه سریعتر شاهد توسعه باغات و در نتیجه فراوری این محصول در استان باشیم.

شهرکی با اشاره به خواص آناناس گفت: بهبود مسائل گوارشی، حفظ سلامت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان حفظ بهداشت دهان و دندان و بعلاوه کاهش فشار خون از جمله مهمترین خواص استفاده از این میوه گرمسیری است که پزشکان به مصرف آن تاکید دارند.

فدایی داری سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشت آناناس برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت آناناس برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید