یاری ماموریت های کاوش مشتری به جستجوی ماده تاریک

به گزارش فدایی داری، ماموریت هایی که برای کاوش مشتری اجرا شده اند، می توانند به جستجوی ماده تاریک هم یاری نمایند.

یاری ماموریت های کاوش مشتری به جستجوی ماده تاریک

در مطالعه ای که اخیرا منتشر شده، دو محقق از دانشگاه براون نشان دادند که چگونه داده های ماموریت های گذشته مربوط به سیاره مشتری می تواند به دانشمندان در آنالیز ماده تاریک که یکی از مرموزترین پدیده های دنیا است یاری کند.

بر اساس گزارش phys، علت انتخاب ماموریت های قبلی مشتری به علت حجم گسترده ای از داده های جمع آوری شده در خصوص بزرگترین سیاره منظومه شمسی به وسیله مدارگرد های گالیله و جونو است. ماهیت گریزان و بعلاوه ترکیب ماده تاریک به این علت که هیچ نوری از خود ساطع نمی نماید برای دانشمندان همچنان یک راز بزرگ است. اما سوال اینجاست که چرا دانشمندان به مطالعه این پدیده مرموز و البته کاملاً نامرئی ادامه می دهند؟

دکتر لینگ فنگ لی، دانشیار تحقیقات فوق دکتری در دانشگاه براون و نویسنده اصلی این مقاله در شرح این چرایی می گوید: زیرا این ماده در دنیا بیرونی ما وجود دارد و ما نمی دانیم دقیقا چیست. شواهد محکمی وجود دارد که به وجود ماده تاریک اشاره می نماید، در حالی که ماهیت و فعل و انفعالات احتمالی آن هنوز برای ما ناشناخته است.

در مطالعه نو، محققان در خصوص اینکه چگونه الکترون های به دام افتاده در میدان مغناطیسی بزرگ مشتری و کمربند تابشی می توانند برای آنالیز ماده تاریک استفاده گردد، بحث کردند. آن ها سه سناریو برای الکترون های به دام افتاده در کمربند های تابشی مشتری مطرح کردند. الکترون های کاملاً به دام افتاده، شبه به دام افتاده و الکترون های آزاد. نتایج آن ها نشان داد که مقدار گیری های ثبت شده از مأموریت های گالیله و جونو نشان می دهد که الکترون های فراوری شده می توانند به طور کامل یا شبه در درونی ترین کمربند های تابشی مشتری به دام افتاده باشند و در نهایت به شار های الکترونی پرانرژی یاری نمایند.

یکی از اهداف این مطالعه، اولین کوشش برای استفاده از داده های ماموریت قبلی، فعلی و آینده مشتری برای آنالیز ماده تاریک است. دانشمندان معتقدند که این نوع مطالعه را نمی توان با استفاده از داده های دیگر ماموریت ها به سیارات دیگر مانند زحل، انجام داد.

لینگ فنگ لی می گوید که مشتری بسیار سنگین تر از زحل بوده و سرعت فرار آن تقریباً دو برابر زحل است. به این معنی که سرعت جذب ماده تاریک هم در مشتری به شدت افزایش می یابد. سایر اجرام آسمانی در منظومه های شمسی مثل زمین بسیار کوچک هستند. خورشید هم هدف بسیار جالبی است، اما بر خلاف سیاره ها، میدان مغناطیسی آن قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید

فدایی داری فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یاری ماموریت های کاوش مشتری به جستجوی ماده تاریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری ماموریت های کاوش مشتری به جستجوی ماده تاریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید