ارواح قصه می گویند منتشر شد، منتخبی از برترین داستان های کوتاه کلاسیک ارواح

به گزارش فدایی داری ، به نقل از روابط عمومی نشر صاد، داستان های این مجموعه از بین برترین و محبوب ترین داستان های انگلیسی زبان و قدیمی جهان انتخاب شده است، که تحت عنوان قصه های کلاسیک ارواح تقسیم بندی شده اند. حال وهوای حاکم بر این قصه ها بیش از ترس و وحشت، از جنس وهم و اندوه است که شاید این امر به خاطر ویژگی عام ادبیات داستانی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم باشد؛ نمایش رنج ها، تردیدها، اندوه ها و کابوس های بشری در قالب ادبیاتی وزین، آهنگین، اندوهگین و رمانتیک.

ارواح قصه می گویند منتشر شد، منتخبی از برترین داستان های کوتاه کلاسیک ارواح

این داستان ها ساده و خوش آوا و سرراست اند و ترس مطرح شده در آن ها هم ملموس و قابل فهم؛ ترسی هم خانواده با سردرگمی و وهمی که همه ما در برخورد با پدیده هایی تجربه می کنیم که در ابتدا برایمان ناشناخته و غیرقابل شرح اند؛ اما به تدریج درمی یابیم که تنها بخشی از دنیا درون و بیرون آدمی اند که یا علتش را نمی شناخته ایم یا اصلاً پیِ علت نبوده ایم.

این رویکرد ادبی اصیل و این نگاه ژرف و قابل تأمل به روان بشر، بسیار فرق دارد با رویکرد رایج و امروزی ادبیات و سینمای دنیا که به تصرف خون آشامان شهوت زده و مجنونان اره به دست و رخدادهای هولناک و دل آزار فراطبیعی درآمده است.

در داستان های کتاب حاضر، وحشت فقط بهانه ای است برای نمایش بی واسطه روح آدم هایی که ناامیدند، کینه توزند، عاشق اند، بی انگیزه اند، شکست خورده اند و بیش از همه معمولی اند.

نسخه کاغذی کتاب را می توانید با قیمت 60 هزار تومان از سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید، و نسخه الکترونیکی اثر نیز با قیمت 30 هزار تومان قابل دریافت از طاقچه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ارواح قصه می گویند منتشر شد، منتخبی از برترین داستان های کوتاه کلاسیک ارواح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارواح قصه می گویند منتشر شد، منتخبی از برترین داستان های کوتاه کلاسیک ارواح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید