نخستین و جامع ترین اثر ورزشی هرمزگان را بخوانید

به گزارش فدایی داری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، این گنجینه پربار در سه بخش اصلی با شیوه پژوهشی، جامع ترین اثر ورزشی این جغرافیای قهرمان پرور است. محقق در بخش نخست به شناسنامه، زندگی، افتخارات و خانواده 132 ملی پوشان تاریخ ورزش هرمزگان می پردازد. بخش دوم تحت عنوان ترین های ورزش نیز به تمام اطلاعات ورزشی چهره های شاخص ادوار ورزش استان شامل 91 قهرمان که جزو اولین ها بوده اند اختصاص دارد. بخش سوم هم پرونده، افتخارات و ریز و درشت های 87 تیم ورزشی هرمزگان را مورد آنالیز قرار می دهد.

نخستین و جامع ترین اثر ورزشی هرمزگان را بخوانید

از نکات قابل توجه اثر اختصاص هر صفحه به یک ورزشکار یا یک تیم و استفاده از عکس مرتبط است. ایجاد انگیزه و حس غرور در جامعه محلی، افزایش انگیزه، الگو سازی، ثبت تاریخ ورزش استان، ارزش گذاری به قهرمانان و پاسداشت از آنان و بعلاوه معرفی ورزش این دیار به سایر منطقه ها از اهداف این چهره دوست داشتنی ورزش و هنر هرمزگان بوده است.

پژوهشگر این اثر معتقد است: ورزش، فرزانگی و فرهیختگی ارزانی مان می دارد. ورزش، آرامش، امنیت و افتخار ایجاد می نماید. ورزش، ثروت و سلامتی و سعادتمندی خلق می نماید. ورزش آمده است تا آئین ها جان دوباره بگیرند، رسوم زنده شوند و ادبیات، آسیبی نبیند. رسالت ورزش، ایجاد همدلی و صلح دنیای است. ورزش، وظیفه دارد تا چالش های تبعیض های نژادی و شکاف های طبقاتی را مرتفع سازد. ورزش، تندرستی و توانمندی را ارمغان می آورد. به همین منظور این اثر ماندگار را خلق نموده است.

نام دلپذیر اثر، به روشنی بیانگر محتوای آن است. از آنجایی که در مجموعه به معرفی ملی پوشان و اولین های ورزش این سامان می پردازد، این نام به درستی برای آن برگزیده شده است.

خالق اثر در اقدامی این مجموعه را اینگونه پیشکش نموده است: نخست تقدیم به همسر نازنینم، شمیم زندگیم؛ که عاشقانه وقت ماه عسلش را نیز به منظور پژوهش در این اثر، بی دریغ ارزانی ام داشت. سپس به همه مهربانان میهنم که التفات نموده و افتخار دادند تا داشته های ارزشمند علمی و تجربه های گرانبهایشان را در این کتاب پدید آورم.

یوسف ملایی همزاد پائیز سال 1356 است و از وی تا کنون شش سال متوالی گاه شمار اختصاصی هرمزگان اولین اثر ثبت شده مکتوب هرمزگان در آثار معنوی ایران، کتاب ملی پوشان و ترین های تاریخ ورزش هرمزگان، نخستین کتاب ورزشی هرمزگان، مرواریدی به نام منصور گرامی داشت زنده یاد استاد منصور نعیمی؛ درخت- دوست دیرینه،نخل های بی سر ، یادداشت های پراکنده، کتاب کودک سبز بانمک و مجموعه قصه ها و افسانه های بومی محمدک دارچین، ملک محمد، هاشلو و شلمی، انار پرون، دنیا تیغ، استک پلکو و اسپ عاشک چاپ شده و کتاب کودک برترین مادر دنیا و سفرنامه کشمیر، ایران کوچک آماده چاپ است. وی بعلاوه 26 سال سابقه پربار و پرکار رسانه ای دارد.

کتاب ملی پوشان و ترین های تاریخ ورزش هرمزگان با موضوع تاریخ ورزش هرمزگان، پژوهش و نگارش یوسف ملایی به همت نشر رسول برای نخستین بار در سال 1396 چاپ و منتشر شده است.

این کتاب با شمارگان 1000 نسخه، در 336 صفحه مصور و قیمت: 20 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نخستین و جامع ترین اثر ورزشی هرمزگان را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین و جامع ترین اثر ورزشی هرمزگان را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید