زمان یخ زده به وحدت وجود اشاره دارد

به گزارش فدایی داری، آروین آبادی در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه زمان یخ زده اولین اثر وی است که در مدت دو سال تالیف شده، مطرح کرد: پس از این رمان چهار کتاب دیگر را با نام های آرامش در زندگی ماشینی، توریسم درمانی در طبیعت، چاشنی یوگا و مدیتیشن و تاریخچه یوگا و مدیتیشن تالیف نموده ام.

زمان یخ زده به وحدت وجود اشاره دارد

وی درباره رمان زمان یخ زده شرح داد: این رمان برگرفته از یک داستان واقعی و رئال است که سه شخصیت اصلی دارد و به نوعی تجربه زیستی من است. داستان با سه شخصیت اصلی داستان رو به جلو پیش می رود که هریک از این افراد در زندگی یکدیگر موثرند. این رمان با موضوع دنیا موازی بیان شده و اگر مخاطب آن را سطحی بخواند از آن داستانی عاشقانه برداشت می نماید.

آبادی در معرفی شخصیت های این رمان گفت: شخصیت اول داستان، سامیار است که درگیر نوعی پوچی شده و به سورئالیسم ذهنی نویسنده منتهی می گردد. داستان شخصیت اول ابتدا به شکل رئالیسم بیان و در آخر به سمت سورئالیسم کشیده می گردد؛ بعلاوه در اواخر این بخش کمی از ادبیات سمبولیسم نیز استفاده شده است. شخصیت دوم داستان که بهمن نام دارد از نوعی بیماری روانی که در دوره کودکی برایش به وجود آمده رنج می برد و این مشکل به شکل نوعی ترس درآمده است که منجر به صحنه های شومی در بطن داستان می گردد. شخصیت سوم با نام بهروز به علت بالا بودن سن نمی تواند در تئاتر فعالیت کند و مجبور به ترک کار خود می گردد. این شخصیت هم در ابتدا به شکل رئال بیان و سپس به سمت ایده آلیسم کشیده می گردد.

وی تاکید نمود: این رمان خواننده را در سیاهی خود غرق و در آخر داستان سوم، مخاطب به نوعی امید دست پیدا می نماید. هدف کتاب این است که خواننده به درک بالایی از وجود امید در اوج تاریکی دست پیدا کند؛ چون در اوج تاریکی است که امید و نور رخ نمایی می نماید. بعلاوه هر یک از شخصیت ها در اوج بی ارتباطی با هم به نوعی معماوار به هم ارتباط پیدا می نمایند و با جلو رفتن داستان به نوعی با یکدیگر ارتباط پیدا می نمایند که این نوعی اشاره به وحدت وجود است.

این نویسنده بعلاوه درباره کتاب های درحال نگارش خود گفت: این آثار شامل مجموعه داستان کوتاه ناودون، نمایشنامه مرگ لوتوسا، رمان های سرباز نویسنده، سیگارهای جادویی و عشق خیس و کتاب آموزشی نویسندگی سه سوته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "زمان یخ زده به وحدت وجود اشاره دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان یخ زده به وحدت وجود اشاره دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید