اصناف مجاز برای آغاز به کار باید تعهد دهند

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران/البرز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز از اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند اطلاع داد و گفت: آغاز به کار اصناف مشروط به ثبت نام، اخذ تعهد و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.

اصناف مجاز برای آغاز به کار باید تعهد دهند

نورمحمد فردی گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان البرز مقرر گشت صنوف کم خطر و کم ریسک شهرستان های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان غیر از کرج و فردیس با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی پس از ثبت نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir از روز شنبه مورخ 23 فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش فدایی داری، وی گفت: در خصوص شهرستان های کرج و فردیس علاوه بر مراکز تامین مایحتاج عمومی مردم، خدمات منازل خانگی، خدمات خودرو، رستوران های بیرون بر غذا، تاسیسات و فروشگاه های لوازم کشاورزی، قطعات یدکی خودرو، ایمنی و آتشنشانی، تعمیرگاه های خودروهای سبک و سنگین و ظروف یکبار مصرف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز اضافه نمود: شرایط فعالیت این صنوف ثبت نام در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir و رعایت کردن پروتکل های بهداشتی است.

وی در خصوص سایر صنوف شهرستان های کرج وفردیس گفت: کارگروهی با موضوع معاون امور مالی استانداری،اتاق اصناف و ادارات ذیربط تشکیل تا به قید فوریت از روز شنبه 23 فروردین ماه اولویت ها را به صورت پلکانی و تدریجی معین و ابلاغ کنند.

وی اضافه نمود: با توجه به اهمیت موضوع به صورت مستمر بازرسی بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بازرسین صمت و اتحادیه ها به محل واحدهای صنفی مراجعه و در صورت عدم ثبت نام در سایت ابلاغی وزارت بهداشت و درمان محل کار آنها متوقف و تعطیل خواهد شد.

فردی گفت: فعالیت های صنفی که از بدو آغاز بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها و فعالیت های پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.

فردی گفت: برابر مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا از روز شنبه مورخ 23 فروردین کلیه ادارات با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خود را از ساعت 7 صبح لغایت 14 انجام خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در سرانجام لازم می دانم از مدیریت و تدبیر دکتر شهبازی استاندار محترم، اعضای شورای تامین و کلیه مدیران مرتبط بویژه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان و پرستاران و مهمتر از همه از همراهی خوب مردم فهیم و با فرهنگ البرز و اصناف و بازاریان که حقیقتا در اجرای طرح همراه و کوشش کرده اند صمیمانه تشکر کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اصناف مجاز برای آغاز به کار باید تعهد دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصناف مجاز برای آغاز به کار باید تعهد دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید